گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mix Flip (16+1TB گیگ)

860,000,000 ریال

بنفش
سفید
مشکی

نسخه های موجود

ویژگی‌های محصول

  • سیم کارت: دو سیم کارت – نانو
  • پردازنده: 8 هسته Snapdragon 8 Gen 3
  • صفحه نمایش: تاشو 6.86 اینچ , Foldable LTPO AMOLED 120Hz
  • دوربین: 2 گانه (50+50 مگاپیکسل)
  • باطری: 4780 میلی آمپر ساعتی + شارژ سریع 67 واتی

نقد و بررسی تخصصی:

گوشی موبایل Xiaomi MIX Flip اولین گوشی تاشو با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 و رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 و صفحه نمایش خارجی بزرگ 4.01 اینچی گوشی های فلیپ است علاوه بر این این گوشی به لنز های دوربین Leica Optics Summilux و Leica Optics Summilux که فلیپ فون هرگز تا به حال آن را تجربه نکرده است مجهز شده است  باتری 4780 میلی آمپر ساعتی که باز فلیپ فون ها به ندرت این مشخصات را داشته اند.

xiaomi-mix-flip-review-105

 Xiaomi MIX Flip دو رکورد بی نظیر در بین گوشی هوشمند شیائومی از خود بر جای گذاشت:

صفحه نمایش خارجی 4.01 اینچ، شاید تقریباً به اندازه گوشی هوشمند شیائومی 1، کوچکترین گوشی هوشمند شیائومی از نظر اندازه صفحه نمایش باشد اما صفحه نمایش داخلی آن 6.86 اینچ است که بزرگتر از هر گوشی هوشمند تاشو موجود در بازار است.

وقتی این گوشی را در دست میگیرید احساس خوبی خواهید داشت، چه باز و چه بسته، که رسیدن به آن هدف شیائومی در ابتدای تولید میکس فلیپ بود. در تجربه عملی واقعی، متوجه شدیم که طراحی منحنی طوری که دارد واقعاً احساس خوبی در دست ایجاد می کند.

این گوشی در حالت باز شده، به ضخامت 7.6 میلی متر (نسخه شیشه ای) و 192 گرم است. در مقایسه با آیفون 15 پرو مکس ، شیائومی میکس فلیپ صفحه نمایشش انداره بزرگ تری دارد در حالی که وزن آن 19 گرم سبک تر و 2.7 میلی متر عرض باریک تری دارد.

 

طراحی ظاهری

صفحه نمایش اصلی ابعاد 6.86 اینچی دارد که با شیشه انعطاف پذیر فوق نازک UTG پوشانده شده است که 2.25 برابر قوی تر از شیشه های CPI است و آن را صاف تر و بادوام تر می کند.

صفحه نمایش این دستگاه از مواد ساطع کننده نور C8+ LTPO، با وضوح 2912×1224، 460 PPI، نسبت نمایشگر 21.4:9، حداکثر  نرخ نوسازی 120 هرتز، حداکثر روشنایی تا 3200 نیت و همچنین نمای Dolby Vision پشتیبانی می کند.

xiaomi-mix-flip-review-104

این صفحه نمایش از نظر محافظت از چشم، از نور 2160 هرتز PWM+DC و همچنین گواهینامه محافظت چشم نیز پشتیبانی می کند که می تواند به صورت پویا روشنایی و دمای رنگ را تنظیم کند و گواهینامه Rheinland Strobe-free، Rheinland Low Blue Light و Rheinland Rhythmic Eye Protection را گرفته است. ابعاد آن 167.5 × 74.02 × 7.6 میلی متر در حالت باز شده و وزن آن 192 گرم است.

xiaomi-mix-flip-review-103

رنگ گوشی مورد بررسی در اینجا سفید است. در قسمت بالایی صفحه نمایش دو لنز دوربین جای گرفته است، و نیمه پایینی پنل پشتی سفید است که با الگو گرفتن از پترن های شن و ماسه براق برای ایجاد ظاهر و حس درخشان بودن به دستگاه به کار گرفته شده است.

xiaomi-mix-flip-review-115

اندازه صفحه نمایش خارجی 4.01 اینچ است، با یک صفحه نمایش میکرو منحنی مواجه هستیم که طراحی فوق العاده چهار لبه باریک آن حس بصری شبیه به یک پرچمدار را به شما می دهد.

استفاده از مواد ساطع کننده نور C8+، رزولوشن 1932 × 1208، نسبت نمایش 16:9، تراکم پیکسلی هر دو و صفحه نمایش  460PPI، نرخ نو سازی 120 هرتز، حداکثر روشنایی 3200 نیت از دیگر مشخصات این صفحه نمایش است.

در استراتژی کاهش نور شیائومی برای پشتیبانی از کاهش نور DC ، سطح صفحه نمایش به شیشه کریستال شیائومی Dragon مجهز شده است که مقاومت در برابر افتادن نسبت به شیشه های سنتی 10 برابر افزایش یافته است.

دوربین پشتی دوربینی دوگانه است که از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی + تله فوتو 50 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

ضخامت حالت تا شده به 15.99 میلی متر می رسد و فریم شیائومی میکس فلیپ از همان آلیاژ آلومینیوم مستحکم شیائومی 14 اولترا ساخته شده است.

دکمه پاور در کناره دستگاه دارای سنسور تشخیص اثرانگشت یکپارچه است و بالا و پایین دستگاه سه Microphone، با بلندگوهای دوقطبی دیافراگمی دوگانه و همچنین درگاه USB-C معمولی و اسلات سیم کارت تعبیه شده است.

 

صفحه نمایش

Xiaomi MIX Flip در حالت خم از 45 تا 120 درجه انعطاف پشتیبانی می کند، به طوری که می تواند سه شکل انعطاف پذیر مختلف را تجربه کند.

xiaomi-mix-flip-review-101
دوربین لنز پشتی تصاویر با کیفیتی ثبت می کند، بنابراین نیازهای عکاسی کاربر را در سناریوهای مختلف می تواند برآورده کند. به عنوان مثال، در مناظر مختلف، بدون کمک دیگران، فقط زاویه گوشی را تنظیم کنید و آن را روی زمین قرار دهید، تا بتوانید بدون نیاز به پایه عکاسی به راحتی عکسبرداری کنید.

صفحه نمایش خارجی

از نظر کاربری، HyperOS شیائومی برای صفحه نمایش خارجی بهینه شده است، که می تواند برای تم قفل صفحه، ویجت ها، عملیات افزودن و حذف برنامه ها و غیره استفاده شود و تجربه بهتری ارائه کند.

xiaomi-mix-flip-review-100

در صورتی که برنامه های نصب شده با صفحه نمایش خارجی سینک شوند، می توانند در این بخش اضافه و نمایش داده شوند. با توجه به تجربه برنامه های terbugs، Beili Beili، Little Red Book، Gaode Maps، Baidu Maps و همچنین انواع برنامه‌های خرید آنلاین از نظر سازگاری با دستگاه بسیار عالی هستند.

xiaomi-mix-flip-review-114

 صفحه نمایش خارجی دستگاه نسبت ابعاد 16:9 دارد که بسیار نزدیک به آیفون 4 است. گوشه پایین سمت چپ پنجره هوشمند نامیده می شود که می تواند برنامه هایی مانند: آب و هوا، ساعت، تقویم، سلامت، موسیقی، کارهای اخیر و غیره را نمایش دهد.

بخش جذاب دیگر استفاده از کیبورد آن است که مزایای صفحه‌نمایش خارجی را به حداکثر می‌رساند، هنگام استفاده از QQ/WeChat و سایر برنامه‌های اجتماعی، می‌توانید از تجربه تایپ با صفحه‌نمایش بزرگ لذت ببرید.

پردازنده و عملکرد

MIX Flip به چیپست پرچمدار Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شده است  ، با معماری جدید هسته ای 1 + 5 + 2 که در مقایسه با نسل قبلی 30٪، مصرف انرژی کمتری دارد. اندازه پردازنده GPU مجدداً 20٪ افزایش یافت، حداکثر عملکرد 30٪ افزایش یافت، مصرف انرژی اش 38٪ کاهش یافت است، عملکرد هوش مصنوعی 98٪ افزایش یافت، که به این ترتیب در مجموع مصرف انرژی تا 43٪ کاهش یافته است.

Xiaomi MIX Flip به دلیل شکل بدنه خاص خود، به منظور عملکرد کامل، سیستم خنک کننده سه بعدی اش را با استفاده از یک لایه VC بزرگ با طراحی پله 3500 میلی‌متر مربع، همراه با مواد منعطف گرافن دو لایه و پر شده از آن، پیاده سازی کرده است. مواد آئروژل در لایه VC این امکان را می دهد تا راندمان هدایت حرارتی بالاتری داشته باشد.

 

دوربین

از نظر مشخصات دوربین، Xiaomi MIX Flip به لنز Leica Optics Summilux مجهز شده است و از پوشش نانو با انعکاس فوق العاده کم استفاده شده است.

دوربین اصلی یک دوربین 50 مگاپیکسلی لایکا است، حسگر سفارشی Light Hunter 800، با مشخصات دیافراگم بزرگ f/1.7، اندازه سنسور 1/1.55، محدوده فوق‌ دینامیک بومی 13.2 و پشتیبانی از تثبیت کننده نوری OIS از دیگر مشخصات این لنز است.

همچنین لنز تله‌ فوتوی شناور 50 مگاپیکسلی لایکا با دیافراگم بزرگ f/2.0، از فاصله فوکوس 9 سانتی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند.

لنز دوربین اصلی وایدxiaomi-mix-flip-review-108  xiaomi-mix-flip-review-112

xiaomi-mix-flip-review-113با توجه به بارانی بودن روز در شهر ژنگژو چین، مشکلاتی را برای عکسبرداری از صحنه ها فراهم می کند، اما عملکرد صحنه شب چشم نواز است، رنگ های عکس رضایت بخش هستند و می توانند نور و سایه محیط فعلی را با دقت ثبت کنند، کنترل نویز آنها عالی است، هیچ مشکلی در نوردهی بیش از حد، ایجاد نمی کند.

لنز تله فوتو

بررسی فلیپ میکس شیائومی xiaomi-mix-flip-review-111xiaomi-mix-flip-review-110   بررسی فلیپ میکس شیائومی xiaomi-mix-flip-review-109xiaomi-mix-flip-review-107

لنز تله فوتو در Xiaomi MIX Flip نیز یک عالی عمل می کند و همان سبک درجه بندی رنگ را مانند دوربین اصلی دارد تا جزئیات کافی را در عکس ثبت نماید. فاصله کانونی لنز، بهتر می تواند سوژه مورد عکاسی را در عکس از بقیه اجسام تفکیک کند.

شارژ و باطری

Xiaomi MIX Flip دارای باتری 4780 میلی آمپر ساعتی Jinshajiang است که از مواد سیلیکونی کربن قطب منفی و فناوری مخزن انرژی استفاده می کند تا به چگالی انرژی 779Wh / L برسد تا تلفن همراه نیز ظرفیت بالای شارژدهی داشته باشد، این باطری از نگهداری 80 درصد از عمر باتری پس از 1600 چرخه نیز پشتیبانی می کند این در حالی است که باتری می تواند از شارژ سریع با فناوری 67 واتی با سرعت بالا نیز پشتیبانی کند.

Xiaomi MIX Flip همچنین به تراشه باتری دوگانه Xiaomi Surge R1 و تراشه مدیریت باتری Xiaomi Surge G1 مجهز شده است که قابلیت مدیریت شارژ/دشارژ  و عمر باتری طولانی‌تر را به ارمغان می‌آورد.

تست شارژ

برای شارژ 10 درصدی، نیاز به 15 دقیقه زمان و برای رسیدن به 78 درصد شارژ 25 دقیقه زمان نیاز دارد. پس از شارژ 90 درصدی وارد شارژ قطره ای می شود که سرعت آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، شارژ در این مرحله حدود 10 دقیقه طول می کشد تا به 100 درصد برسد. زمان کل از 5% شارژ تا شارژ کامل 38 دقیقه بود.

xiaomi-mix-flip-review-102

 

نتیجه گیری

پس از مدتی ها تست عملی گوشی های تاشو، ما معتقدیم که این گوشی تا به حال کامل ترین Flip Phone در بازار تلفن های هوشمند چینی است.

در این تست، Xiaomi MIX Flip به عنوان اولین Flip Phone مجهز به Snapdragon 8 Gen3 عملکردی قابل مقایسه با سطح پرچمدار را نشان داد.

و ما متوجه شدیم که Xiaomi MIX Flip تنها به دنبال خروجی نیست، بلکه تعادلی بین تجربه کاربر در عملکرد و کنترل مصرف انرژی ایجاد کرده است.

پس از تیونینگ ، شیائومی میکس فیلیپ سرعت 59.16 فریم در ثانیه در 1 ساعت بازی “Genshin Impact” به دست آورد که فراتر از انتظارات بود. در تست سایر بازی های رایج در بازار، طبیعتاً عملکرد قابل قبولی ارائه می دهد.

دومین نکته دردناکی که Xiaomi MIX Flip آن را حل می کند، عمر باتری کوتاهی که سایر گوشی های Flip Phone داشتند.

به لطف باتری 4780 میلی آمپر ساعتی، MIX Flip  باطری آن 9 ساعته تمام شد، تحت فشار معمولی می تواند به طور کامل استفاده عادی یک روز شما را برآورده کند.

نکته سوم Xiaomi MIX Flip درجه بالایی از تطابق سخت افزار و نرم افزار را دارد که این نشان از بلوغ طراحی صنعتی این دستگاه است.

به طور خلاصه، Xiaomi MIX یک گوشی جذاب برای طرفداران صفحه نمایش کوچک است و Xiaomi MIX پرچمداری واقعی است.

xiaomi-mix-flip-review-106

ر سال‌های اخیر، در مقایسه با پیشرفت سریع گوشی‌های تاشو، بازار فروش گوشی‌های تاشو کمی کم به نظر می‌رسید. گزارش داده‌های تحقیقاتی Counterpoint نشان می‌دهد که در سه ماهه اول سال 2024، سفارش های خرید گوشی‌های تاشو از چین 91 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است، در حالی که محموله‌های مدل Flip Phone یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

می توان گفت که با عرضه Xiaomi MIX Flip، جاده تکامل Flip Phone رسما به یک حوزه تخصصی تبدیل شد. ظاهر آنها همچنان جذاب و کارایی آنها عالی است که این موضوع نشان از توسعه تلفن های Flip Phone است.

 

مشخصات فنی:

مشخصات کلی

تاریخ معرفی

مرداد سال 1403

رنگ بندی

بنفش , سفید , مشکی

ابعاد

باز: 167.5x 74x 7.6 میلی متر , تاشده: 74x 74x 16 میلی متر

وزن

190 گرم یا 192 گرم

ساختار بدنه

جلو پلاستیکی (تا شده)، جلو شیشه ای (تا شده)، پشت شیشه ای، فریم آلومینیومی، لولا (فولاد ضد زنگ)

سیم کارت

دو سیم کارت – نانو

ویژگی های خاص

ندارد

صفحه نمایش

فناوری

1 میلیارد رنگ از نوع Foldable LTPO AMOLED

اندازه

6.86 اینچ

رزولوشن

1224x 2912 پیکسل

تراکم پیکسلی

460 پیکسل در هر اینچ

محافظ

شیشه مقاوم در برابر خط و خش

سایر قابلیت ها

پشتیبانی از دالبی ویژن , نرخ نو سازی 120 هرتزی تصویر , HDR10+ , حداکثر روشنایی 3000 نیت

پردازنده اصلی

تراشه

4 نانومتری , Qualcomm SM8650-AB Snapdragon 8 Gen 3

تعداد هسته ها

8 هسته

فرکانس

2 هسته * 2.3 + 2 هسته * 3.0 گیگاهرتز +3 هسته * 3.2 گیگاهرتز +1 هسته * 3.3 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی

Adreno 750

حافظه رم

حافظه رم

12 گیگابایت , 16 گيگابايت

حافظه داخلی

حافظه داخلی

16 گیگابایت با رم 1 گیگابایت , 256 گیگابایت با رم 12 گیگابایت , 512 گیگابایت با رم 12 گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه

ندارد

دوربین اصلی

دوربین

2 گانه

رزولوشن

50 مگاپیکسل , f/2.0 (تله فوتو) , 50 مگاپیکسل , f/1.7 (عریض)

ویژگی های دوربین

بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابری , عکاسی HDR , عکاسی پانوراما , فلش LED , فوکوس خودکار با تشخیص فاز , فیلم برداری دالبی ویژن HDR , فیلم‌برداری 8K HDR تا سقف 24 فریم بر ثانیه , لرزشیگر اپتیکال تصویر , لنز لایکا

فیلم برداری

8K

سرعت فیلم برداری

حداکثر 1920 فریم در ثانیه با اندازه ی 720

دوربین سلفی

دوربین

یکتا

رزولوشن

32 مگاپیکسل , f/2.0

ویژگی های دوربین

عکاسی HDR , دالبی ویژن

فیلم برداری

4K

ارتباطات

تکنولوژی شبکه

GSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

پشتیبانی از شبکه ها

پشتیبانی کامل از اپراتور های 5G در ایران , پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G در ایران , پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G در ایران , پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G در ایران

WLAN

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6/7 , tri-band , Wi-Fi Direct

Bluetooth

5.4 به همراه A2DP , LE , aptX HD , aptX Adaptive , LHDC

GPS

GPS (L1+L5) , BDS (B1I+B1c+B2a) , GALILEO (E1+E5a) , QZSS (L1+L5) , NavIC (L5) , GLONASS

NFC

دارد

رادیو

ندارد

اینفرارد

دارد

درگاه ارتباطی

Type-C نسخه 2

صدا

بلندگو

بله (بلندگوی استریو)

جک 3.5 میلی متری

ندارد

توضیحات بیشتر

صدای 24 بیت / 192 کیلو هرتز , صدای بی سیم Hi-Res

امکانات نرم افزاری

رابط کاربری

HyperOS

منو فارسی

بله، در رام رسمی جهانی , خیر، در رام رسمی چین

کیبورد فارسی

دارد

باطری

نوع باطری

غیر قابل تعویض

ظرفیت باطری

4780 میلی آمپر ساعتی

فناوری شارژ

شارژ سریع 67 واتی

سایر مشخصات

حسگر ها

اثر انگشت (جانبی) , حسگر مجاورتی , ژیروسکوپ , شتاب سنج , فشار سنج , قطب نما

اقلام همراه گوشی

دفترچه راهنما , سوزن سیم کارت , شارژر , کابل , گارد محافظ

نظرات خریداران

0 بررسی
0
0
0
0
0

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “گوشی موبایل شیائومی Xiaomi Mix Flip (16+1TB گیگ)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 2 3 4 5
1 2 3 4 5

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟