شیوه نامه ارائه خدمات پس از فروش شرکت  تجارت ارتباط اوستا 

(ضوابط اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان)

  • خریدار با دریافت لیبل ضمانت ، شرایط آن را پذیرفته و کالا را با برچسب گارانتی و ظاهرفیزیکی سالم دریافت نموده است.

چه مواردی باعث ابطال گارانتی می شود:
هر گونه تغيير در کارت گارانتی و يا سريال IMEI دستگاه موجب ابطال گارانتی خواهد شد.
باز شدن درب پشت گوشی در خارج از مراکز تعمیر و یا توسط تعمیرکاران غیر رسمی حتی در صورت تعمیر نشدن دستگاه موجوب ابطال گارانتی می شود.
عملیات انلاک کردن دستگاه (Unlock BootLoader) و یا روت دستگاه (ROOT) و یا نصب رام های غیر رسمی به دلیل آنکه هرکدام دستگاه را از حالت استاندارد خود خارج و ایمنی دستگاه را کاهش میدهد موجوب ابطال گارانتی می شود.

شرایط خدمات پس از فروش:

مسئولیت اطلاعات داخل گوشی تلفن همراه به عهده مشتری می باشد و شرکت هیچ مسئولیتی بابت اطلاعات آن نمی پذیرد.

درخواست آپدیت سیستم عامل اندروید رایگان می باشد.

– در صورت تعویض شدن کالا مدت زمان باقی مانده از دوره ضمانت دستگاه معیوب به دستگاه جدید منتقل خواهد شد .

هرگونه از کار افتادگی دستگاه که بدون دخالت انسان و به صورت طبیعی رخ داده باشد مانند خاموشی دستگاه، خاموشی صفحه نمایش، کار نکردن دوربین و… در صورتی که قبل از 3 ماه از زمان خرید باشد منجر به تعویض دستگاه و در بازه زمانی  3 الی 18 ماه منجر به تعویض قطعه خواهد شد.

ماده12: خریدار در 24 ساعت (غیرتعطیل) اولیه خرید دستگاه چنانچه عیب و یا ایراد ذاتی در دستگاه خریداری شده خود مشاهده نماید حق عودت و تعویض را دارا می‌باشد.

ماده13: دو کتابچه در مورد نحوه فعال سازی و راه اندازی تلفن همراه به صورت QR Code در جهت راهنمایی برای مشتریان روی کارت گارانتی چاپ شده است.

ماده15: ضمانت دستگاه مربوط به عیوب ناشی از ساخت بوده و استفاده غیر اصولی از دستگاه و هرگونه عیب یا صدمه ای که در اثر سهل انگاری کاربر در آن دخالت داشته باشد مانند ضربه و شسکتگی و نفوذ مایعات و مواد شیمیایی ، آتش ، دستکاری داخلی ، زنگ زدگی، خط و خش ، بالای طبیعی حوادث غیر مترقبه، دزدی ، تعمیر غیر اصولی ، تغییر رنگ و… شامل خدمات گارانتی نخواهد بود.

ماده 16: وارد کننده در طول مدت ضمانت مکلف است هر نوع نقص یا عیب ناشی از طراحی و مونتاژ و تولید یا در نتیجه استفاده معمول تلفن همراه بروز نموده را با توجه به مفاد ضمانت نامه مسئولیت آنها را پذیرفته و ایرادات مربوطه که مانع از استفاده ی مطلوب یا موجب کاهش ارزش معاملاتی تلفن همراه بشود را به طور رایگان برطرف نماید.

  • شرکت برای اطلاع رسانی فراخوان های عمومی و تخصصی از صفحات رسمی شبکه های اجتماعی شرکت به ادرس @Avestaplus  و همچنین ارسال پیامک های انبوه برای مشتریان استفاده میکند.
  • ماده 19: خدمات پس از فروش شرکت اوستا پلاس تا مدت زمان پایان گارانتی به مدت 18 ماه از شروع تاریخ فعال سازی دستگاه میباشد که این تاریخ در سایت همتا قابل مشاهده است.

تبصره 3:چنانچه در طی 3 ماهه اول شروع ضمانت هرگونه عیوب ذاتی بروز نماید حق تعویض و جایگزینی تلفن همراه برای مصرف کننده محفوظ است.

ماده20: مدت زمان پشتیبانی از دستگاه تلفن همراه 10 سال از زمان فعال سازی می باشد.

تبصره: در خدمات پس از فروش (غیر از گارانتی) کالا با اعلام و دریافت هزینه تعمیر می گردد.

ماده21: تاریخ تولید ، مشخصات، نشانی و تلفن مراکز خدمات، شرایط تعهد دامنه تعهد و شروط آن ، شرایط تعویض و تعیر قطعه در کارت گارانتی ذکر شده است.

تبصره:خریدار درمدت یک هفته  اول خرید دستگاه چنانچه عیب و یا ایراد ذاتی در دستگاه خریداری شده خود مشاهده نماید حق تعویض آن  را دارا می‌باشد.

تبصره: شرکت گارانتی موظف است در صورت عدم تعمیر دستگاه، نسبت به تعویض دستگاه با دستگاه جدید در مدت زمان گارانتی اقدام نماید.

ماده 22: مدت زمان هماهنگی اولیه و تماس کارشناسان در امور گارانتی با مشتری حداکثر 48 ساعت کاری الی 72 ساعت می باشد ، در صورت وجود قطعات و روال عادی خدمات طی  1 الی ۱۰ روز کاری به شما ارائه می گردد و در صورت بیشتر شدن به انتخاب مشتری در این زمان کالای جایگزین بعنوان امانت تا تکمیل شدن فرایند گارانتی به مشتری تحویل داده خواهد شد یا بابت هر یک روز تعویق چهار روز به مهلت گارانتی مشتری اضافه می گردد.

تبصره: اطلاع از اتمام تعمیرات از طریق تماس و یا سامانه پیام شرکت صورت می گردد.

ماده23: در صورتی که دستگاه بابت یک ایراد تکراری بیشتر از 2 بار به واحد گارانتی ارجاع شده باشد و عیب آن محرض شده باشد  کالا تعویض می کردد.

ماده24: شرکت موظف است به ازای خدمات انجام شده فاکتوری که مشخصات خریدار و فروشنده و مهر شرکت در آن مشخص باشد را در اختیار خریدار قرار دهد.

ماده25: دستگاه به محض ورود به دفتر خدمات و استفاده گارانتی در سامانه خدمات گارانتی ثبت می گردد .

ماده27:در صورت تعلیق بودن فعالیتهای شرکت یا حوادث غیر مترقبه ، به ازای هرروز یک روز به مهلت گارانتی مراجعین افزوده خواهد شد.

تبصره: شرکت موظف است کلیه خسارات و ضرر وزیان ناشی از عدم استفاده ی مطلوب دستگاه در زمان تعلیق شرکت را جبران نماید.

ماده 28: دو کتابچه در مورد نحوه فعال سازی و راه اندازی تلفن همراه به صورت QR Code در جهت راهنمایی برای مشتریان روی کارت گارانتی چاپ شده است.

ماده 29: هزینه ارسال رفت و برگشت دستگاه در صورت گارانتی بر عهده شرکت می باشد.

ماده 32: این شرکت موظف به ارائه خدمات پس از فروش نسبت به مدل های مشابه وارداتی از سوی دیگر شرکت ها با اخذ هزینه می باشد.

ماده 33: کلیه تعمیرات انجام شده تا پایان مدت ضمانت نامه تحت پوشش ضمانت می باشد.

تبصره: هر قطعه تعمیر یا تعویض شده در گارانتی اوستاپلاس شامل 6 ماه گارانتی مجدد از سوی شرکت می باشد. ولی قسمت هایی که در گارانتی تعمیر یا تعویض نشده است تا پایان مهلت گارانتی اعتبار استفاده دارد.

ماده 38: شرکت ملزم به رعایت نرخ نامه های مصوب اتحادیه می باشد.

تبصره: میزان حدود قیمت و اجرت کار و یا اقدام به تعمیرات قبل از انجام کار به مشتری از طریق تماس اعلام می گردد.

ماده 39: اگر در حین کار و تعمیر در اثر سهل انگاری تعمیرکار اسیبی به گوشی مشتری وارد شود ، تامین هزینه خسارت بعهده شرکت است.

ماده 41 و 42: مشتریان محترم می توانند در صورت داشتن شکایت فرم شکایت نامه را پر کرده و برای پیگیری تحویل واحد مدیریت دهد ، همچنین از مشتریان محترم نظر سنجی به عمل خواهد آمد.

مواردی که شامل گارانتی نمی باشد :

  • داغ شدن گوشی در حالت استفاده شامل خرابی گارانتی نمی باشد.
  • کاهش ظرفیت باطری بر اثر استهلاک مصرف یا استفاده از لوازم جانبی غیر استاندارد طبیعی بوده و شامل گارانتی نمی باشد.
  • زمان شارژ و دیس شارژ باطری شامل گارانتی نمی باشد.
  • تا تعداد 3 پیکسل سوخته در ال سی دی شامل خدمات گارانتی نمی باشد.

نکات هنگام دریافت خدمات پس از فروش:

    • در نگهداری رسید پذیرش خدمات کوشا باشید. زیرا دارنده آن صاحب کالا و یا نماینده ی قانونی وی می باشد. در صورت گم شدن آن به ما اطلاع رسانی کنید.
    • مشکلات و باگ های نرم افزاری گوشی شامل گارانتی نمی شود و باید از طریق آپدیت رسمی شرکت سازنده برطرف شود.
      پیش از مراجعه به دفاتر خدمات پس از فروش ، از اطلاعات داخل تلفن همراه خود بکاپ تهیه کنید. حفظ اطلاعات شخصی، برعهده خریداران می باشد.
    • تشخیص عیوب دستگاه و یا تطابق دستگاه با شرایط گارانتی صرفا بر اساس تشخیص کارشناس شرکت خواهد بود.
    • نصب نرم افزار های غیر رسمی مانند رام های غیر اورجینال و همچنین روت که موجب اختلال در کار گوشی می شود شامل گارانتی نمی باشد.
    • مشتری موظف است پیش از تحویل یا ارسال گوشی هر گونه قفل امنیتی مانند رمز ، پترن ، اثر انگشت و همچنین حساب کاربری (Mi Account ) شرکت سازنده دستگاه را حتما حذف نماید.
    • مشتری موظف است قبل از مراجعه حضوری یا ارسال گوشی شخصا نسبت به گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی اقدام نماید و شرکت هیچ مسولیتی در قبال پاک شدن اطلاعات موجود بر روی گوشی ندارد.
    • در مراجعات غیرحضوری بابت گارانتی مشتری موظف است توضیحات مربوط به مشکلات دستگاه را در یک برگه نوشته و همراه گوشی ارسال نماید و همچنین کد پیگیری مرسوله ارسالی را در اختیار پشتیبانی شرکت قرار دهد.
    • کالا فقط توسط صاحب کالا به همراه فاکتور و برچسب گارانتی در دفتر خدمات اوستاپلاس رسید میشود.
    • همراه داشتن جعبه کالا همراه لیبل گارانتی ، جهت استفاده از گارانتی الزامی است ( لذا در حفظ و نگهداری جعبه کالا دقت فرمایید ، و در هنگام مراجعه برای خدمات گارانتی این موارد را با فاکتور خرید حتما همراه داشته باشید)
    • لازم به ذکر است دستگاهی که کارت ضمانت یا برچسب گارانتی یا شماره سریال ان مخدوش یا دستکاری شده باشد شامل گارانتی نمیباشد.
    • استفاده از خدمات گارانتی ( شامل شدن یا نشدن ) منوط به بررسی و تشخیص کارشناسان شرکت بوده و پذیرش ابتدایی به معنی شامل گارانتی شدن دستگاه نمیباشد.
    • ضمانت تنها شامل دستگاه اصلی بوده و سایر متعلقات جانبی مانند (کابل شارژ ، آداپتور شارژ ، هندزفری ، لوازم جانبی مصرفی ) شامل گارانتی کالا نمیگردد و در صورت بروز مشکل ونیاز به تعویض کالا دستگاه و جعبه کالا تعویض میگردد.
    • ضمانت کالا شامل خدماتی مانند نصب و راه اندازی اولیه گوشی ، نصب و راه اندازی اپلیکیشن ها ، کاهش یا ارتقاء ورژن نرم افزاری (Upgrade & Downgrade) و ریجستر کردن دستگاه نمیباشد. (لازم به ذکر است تمامی این خدمات را در صورت امکان شرکت اوستاپلاس تا پایان گارانتی برای هر مشتری به انجام میرساند.)
    • شرکت جهت تامین کالا، خرید بیرونی نداشته و قطعات از دمونتاژ گوشی اصلی صورت میگیرد و امکان خرید قطعه درجه 2و3 وجود ندارد.
  • این شیوه نامه به کلیه نمایندگی های مستقیم و رسمی شرکت ابلاغ گردیده و موظف به رعایت تمامی مفاد آن میباشند.
  • شرکت تجارت ارتباط اوستا تحت گارانتی اوستا پلاس فعالیت می کند و یکی از گارانتی های موجود در بازار می باشد که مجوز های لازم را از وزارت صمت و سازمان حمایت مصرف کنندگان کسب نموده است و تمام تلاش و شعار این گارانتی آسایش مصرف کننده در استفاده از گارانتی محصولات است که حتما سعی در تحقیق عملی آن نیز دارد و تا جای ممکن در جهت همکاری و راهنمایی و تحقق رضایت مشتری گام بر میدارد.